loading...

everything

بازدید : 144
سه شنبه 21 مرداد 1399 زمان : 17:02

روی عنصر کمیاب است که برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری است. کمبود روی می تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماری و بیماری کند. این مسئول چندین کارکرد در بدن انسان است و به تحریک فعالیت حداقل 100 آنزیم مختلف کمک می کند. برای به دست آوردن فواید فقط مقدار کمی از روی لازم است. در حال حاضر ، میزان توصیه شده رژیم غذایی (RDA) برای روی در ایالات متحده 8 میلی گرم (میلی گرم) در روز برای خانم ها و 11 میلی گرم در روز برای آقایان است. این عنصر به طور طبیعی در بسیاری از غذاهای مختلف یافت می شود ، اما به عنوان یک مکمل غذایی نیز موجود است.فوایدروی برای یک سیستم ایمنی سالم ، ترکیب صحیح DNA ، تقویت رشد سالم در دوران کودکی و بهبود زخمها بسیار حیاتی است.

در زیر برخی از فواید روی دربدن آورده شده است.

1) روی و تنظیم کننده عملکرد ایمنی

براساس ژورنال اروپایی ایمونولوژی ، بدن انسان برای فعال کردن لنفوسیت های T (سلول های T) به روی نیاز دارد. سلول های T از دو طریق به بدن کمک می کنند: کنترل و تنظیم پاسخ های ایمنیحمله به سلولهای آلوده یا سرطانیکمبود روی می تواند به شدت عملکرد سیستم ایمنی بدن را مختل کند. طبق مطالعه ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است ، "افراد با کمبود روی باعث افزایش حساسیت به انواع بیماری ها می شوند."

2) روی برای درمان اسهال

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، اسهال هر ساله 1.6 میلیون کودک زیر 5 سال را به طرز حیرت انگیزی می کشد. قرص های روی ممکن است به کاهش اسهال کمک کنند. یک مطالعه پزشکی PLoS ، که "به دنبال یک برنامه بهداشت عمومی در سراسر کشور برای افزایش مصرف روی برای اسهال در کودکان در بنگلادش" ، تأیید کرد که یک دوره 10 روزه از قرص های روی در معالجه اسهال مؤثر است و همچنین به جلوگیری از درگیری های بعدی این بیماری کمک می کند.

3) اثرات روی بر یادگیری و حافظه

تحقیقاتی که در دانشگاه تورنتو انجام شده و در مجله Neuron منتشر شده است ، نشان می دهد که روی نقش مهمی در تنظیم نحوه برقراری ارتباط سلول های عصبی با یکدیگر دارد و بر نحوه شکل گیری خاطرات و نحوه یادگیری ما تأثیر دارد.

4) روی برای درمان سرماخوردگی

در مطالعه ای که در مجله پزشکی تنفسی باز انجام شده است ، لوزه روی باعث کاهش مدت زمان سرماخوردگی تا 40 درصد شد. علاوه بر این ، یک بررسی کوکران نتیجه گیری کرد که مصرف "روی (لوزه یا شربت) در کاهش مدت زمان و شدت سرماخوردگی در افراد سالم ، در هنگام مصرف 24 ساعت از شروع علائم مفید است.

5) نقش روی در بهبود زخم ها

روی در حفظ یکپارچگی و ساختار پوست نقش دارد. بیمارانی که زخم ها یا زخم های مزمن را تجربه می کنند ، اغلب دچار نقص متابولیسم روی و سطح پایین سرم روی هستند. روی اغلب در کرم های پوستی برای درمان بثورات پوشک یا سایر تحریکات پوستی استفاده می شود. یک مطالعه سوئدی که روی در ترمیم زخم را تجزیه و تحلیل کرده است نتیجه گرفت ، "روی موضعی ممکن است با تقویت مجدد اپی تلیالیزاسیون ، کاهش التهاب و رشد باکتریها باعث بهبودی زخم پا شود. هنگامی که روی روی زخم ها اعمال می شود ، نه تنها کسری روی محلی را اصلاح می کند بلکه از نظر دارویی نیز عمل می کند. "

6) سایر مزایای روی

روی و کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن وابسته به سن مطالعه محققان دانشگاه ایالتی اورگان نشان داد که بهبود وضعیت روی از طریق رژیم غذایی و مکمل ها ممکن است خطر ابتلا به بیماری های التهابی را کاهش دهد. ده ها سال است که شناخته شده است که روی نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. کمبود به افزایش التهاب در بیماری مزمن و ایجاد التهاب جدید مرتبط است10) سایر مزایای ممکن رویروی نیز ممکن است برای درمان موارد زیر مؤثر باشد: آکنه - یک مطالعه ، منتشر شده در JAMA ، نتایج امیدوار کننده سولفات روی برای درمان آکنه را نشان داداختلال ،کمبود توجه بیش فعالی (ADHD) ،پوکی استخوان ، پیشگیری و درمان پنومونی

منابع

بهترین منابع روی عبارتند از: لوبیا ، گوشت حیوانات ، آجیل ، ماهی و سایر غذاهای دریایی ، غلات سبوس دار و لبنیات. روی به برخی از غلات صبحانه و سایر غذاهای غنی شده نیز اضافه شده است. گیاهخواران ممکن است بیش از 50 درصد بیشتر از مقدار توصیه شده روی به دلیل دسترسی زیاد زیستی روی از غذاهای گیاهی نیاز داشته باشند. مکمل های روی نیز به شکل کپسول و قرص موجود است. با این حال ، حد بالایی قابل تحمل روی برای مردان و زنان بالای 18 سال 40 میلی گرم است. بارها و بارها ثابت شده است که جداسازی برخی مواد مغذی به شکل مکمل ، مزایای سلامتی یکسانی با مصرف مواد مغذی از یک غذای کامل نخواهد داشت. ابتدا روی به دست آوردن نیاز روزانه روی از مواد غذایی توجه کنید ، سپس در صورت لزوم از مکمل ها به عنوان پشتیبان استفاده کنید. مکمل های روی برای خرید در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی سالم و بصورت آنلاین در دسترس است.

کمبود

به طور معمول ، کمبود روی به دلیل کمبود رژیم غذایی است. با این وجود ، این ممکن است به دلیل سوء جذب و بیماری های مزمن مانند دیابت ، بدخیمی (سرطان) ، بیماری کبد و بیماری سلول داسی باشد.

علائم کمبود روی شامل موارد زیر است:

از دست دادن اشتها

کم خونی

بهبود آهسته زخم

شرایط پوستی مانند آکنه یا اگزما

طعم و بوی غیر طبیعی

رشد افسرده

شناخت تغییر یافته

افسردگی (تحقیقات بیشتری لازم است)

اسهال

ریزش مو

کمبود روی در دوران بارداری ممکن است احتمال تولد دشوار یا طولانی مدت را افزایش دهد.

موارد احتیاط

روی فواید زیادی برای سلامتی دارد ، اما مصرف زیاد روی می تواند مضر باشد. عوارض جانبی مصرف زیاد روی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

حالت تهوع

استفراغ

از دست دادن اشتها

درد معده

سردردها

اسهال

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 26
  • بازدید کلی : 2024
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی